fredag 8 maj 2009

Hockey-VM

Ikväll klockan 20:15 smäller det. Semifinal mellan Sverige och Kanada i hockey-VM. Men det känns som att jag är ganska ensam om att vara intresserad, vilket är lite tråkigt. Jag tror att anledningen till det minskade intresset beror på alla dessa blåbärs-turneringar där några b-(eller möjligen c-) landslag möts i helt ointressanta matcher flera gånger under säsongen. Uppe på detta spelas VM varje år oftast utan många av de bästa NHL-spelarna, som fortfarande spelar Stanley Cup slutspel.

Varför kan man inte skrota blåbärs-turneringarna, spela VM kanska bara vartannat år och då lägga VM så att det inte krockar med något slutspel i någon liga. Intresset för hockeyn, tror jag skulle stiga otroligt mycket om verkligen alla de bästa var med i landslaget.

Men det verkar vara någon slags sjukdom hos de högsta instanserna inom hockeyn, på både nationell och internationell nivå, att inte förstå vad som borde vara bäst för hockeyn. Nej trångsynthet och girighet får styra och ställa allt för mycket.

Jag kommer i alla fall vara bänkad framför teven ikväll och heja fram mitt kära svenska landslag.

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam min vän! =) Jag sitter klistrad! Snart smäller det! =D

    SvaraRadera
  2. Men fan du var ju här ju!!!!

    SvaraRadera