onsdag 20 maj 2009

Brännboll

Var med på brännbollsturnering idag som Kopparstaden och Kåren anordnat. Tyvär nådde vi inte riktigt ända fram men vi vann en match och den med runt 50 poäng. Kan ju kanske bero på att vi inte fick vila en enda gång mellan våra fyra matcher viket de andra lagen fick. Men mest troligt är nog att vi inte var riktigt lika bra som de andra lagen.

Jag lyckades i alla fall med konststycket att dyka likt en svan rätt ner i gruset. Grus, grus och åter grus säger jag bara. Grus överallt på hela kroppen, även i kalsongerna kan jag meddela. Men endast ett par små skrubbsår på höger hand måste ändå sägas vara smått mirakulöst.

I vilket fall som helst så är jag näst intill död vi det här laget. Imorgon kommer jag säkert inte ens att kunna ta mig ur sängen. Jag börjar starkt fundera på om det inte är dags att börja röra lite på sig och kanske införskaffa sig en aning kondition. Men det är en sak att tänka det och en helt annan att göra det. Jag får väl ge mig själv ett lycka till och så får vi se hur det går.

2 kommentarer:

  1. Ja lite mer ork hade ju inte skadat...Som när vi drog dragkamp med Domus och mammalediga Anna fick ta din plats när du hade halvdött ;)

    SvaraRadera
  2. Tillåt mig att skratta åt det förra inlägget: HAHAHAHA! Då är det illa Chrille om Anna fick ta din plats! =D

    SvaraRadera