tisdag 16 juni 2009

Chockerande uttalanden

aftonbladet.se skriver man om debattören Hanne Nabintu Herland som har kommit med en del chockerande uttalanden. Och jag kan bara hålla med.

Ibland måste kvinnor hålla sig lugna och göra som mannen säger. Jag förstår att norska män hellre vill ha ryska och thailänska fruar. De gillar åtminstone sex och är bra på att laga mat.

Andra kulturer är bättre på att lära upp kvinnorna till att tillfredsställa mannen sexuellt.


Vad är det för jävla skitprat? Lever denna människa på 1800-talet? Jag blir faktiskt redigt förbannad när jag läser hennes uttalanden. Denna Hanne Nabintu Herland vill alltså att kvinnor ska vara underordnade mannen och vara någon sorts slav.

För mig är ett jämställt samhälle en självklarhet. Även om vi inte är där än så är det något vi ständigt bör sträva efter, tills vi når dit. När då någon, dessutom en kvinna, kliver fram och säger saker som dessa kan jag inte annat än att undra vem som hjärntvättat henne. Men när man läser artikeln framkommer att hon måste vara kristen, och bingo där har vi svaret! Självklart är det religion som är bakgrunden till galna tankar och skeva värderingar.

Norge har blivit ett gudsfientligt land och står liksom hela Europa ”på kanten av stupet”. En anledning är att feminismen blivit för stark och könskampen för hård.


För mig är dessa
uttalanden helt obegripliga, sjuka och hör inte alls hemma i 2000-talet.

Religion is bullshit:

2 kommentarer:

  1. Men herregud!!! Va fan!? Sitter bara här och gapar... Helt otroligt...

    SvaraRadera
  2. Fan håller helt med, humpf konstig kvinna det där.. Trevlig midsommar Chrille!!

    SvaraRadera